Sunday, April 1, 2012

Relaks Dengan Info Sihat #5#

Assalamualaikum & salam sejahtera.
Kami kembali dengan info sihat yang seterusnya. Sementara menanti tugasan siap, menunggu tibanya hari esok untuk ke kuliah, rehatkan minda dengn tips-tips yang selama ini kita ketepikan.

Susu Rendah Lemak: Tidak Sedap Lawan Kebaikan?


Siapa kata susu rendah lemak tidak sedap? Sedap tahu! Kebaikan mengambil susu rendah lemak tersebut dapat membantu menguatkan tulang dan pada masa yang sama melengkapkan keperluan nutrisi tubuh dan menurunkan berat badan anda? Jadi, sesiapa yang tidak berminat itu, cubalah dahulu ya! Enak dan kurang berkrim.

Minuman Masam

Penulis percaya ramai yang suka dengan minuman masam, terutama di saat tekak rasa mual. Seandainya jawapannya ya, anda tergolong dalam kalangan yang bijak kerana minuman yang masam seperti jus oren dan air limau nipis akan menggalakkan pembakaran lemak. Lebih bagus jika dikurangkan gula. Namun harus diingat, minum minuman masam itu dengan perut yang terisi ya! "Abang, jus oren kurang gula dua!".


Mengamalkan gaya hidup sihat adalah sangat wajib dalam kehidupan kita seharian. Namun kita haruslah bijak menilai dan mengamalkannya kerana setiap individu memerlukan cara yang berbeza untuk sihat. Ikut panduan yang betul dan jangan sekadar mengetahui sesuatu maklumat secara rambang.
Akhir kata, sayangi diri anda dan jaga kesihatan anda ya!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...